Lägg till önskelistan
Brott och straff (lättläst) e-bok
Pris
109 kr
Den unge studenten Raskolnikov har inga pengar och ingen mat. Han är hungrig och desperat. Hur ska han få pengar? Så kommer han på det. Pantlånerskan. Hon har pengar som hon tjänar på andras olycka. Det gör henne till en ond person. Då vore det väl inte så fel att döda henne och ta hennes pengar?
En dag gömmer Raskolnikov en yxa innanför rocken och går hem till pantlånerskan. Men inget går som Raskolnikov har tänkt sig.
Fjodor Dostojevskij skrev den berömda klassikern Brott och straff år 18...
E-Bok
109 kr
Pris
Ljudbok
109 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
30 November 2024
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170533228
Den unge studenten Raskolnikov har inga pengar och ingen mat. Han är hungrig och desperat. Hur ska han få pengar? Så kommer han på det. Pantlånerskan. Hon har pengar som hon tjänar på andras olycka. Det gör henne till en ond person. Då vore det väl inte så fel att döda henne och ta hennes pengar?
En dag gömmer Raskolnikov en yxa innanför rocken och går hem till pantlånerskan. Men inget går som Raskolnikov har tänkt sig.
Fjodor Dostojevskij skrev den berömda klassikern Brott och straff år 1866. Johan Werkmäster har bearbetat boken till lättläst.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)