Lägg till önskelistan
Ber vuolgget (lättläst) e-bok
Pris
79 kr
Johannes la lågenanavtsejagák ja årru fuolkijnis Badje Sohparin. Guodám la gymnásav danen gå äjgáda dárbahi suv ällosujton.
Mavas Johannes sihtá iehtjádav dahkat. Márjju bargov åhtsåt, låhkåt, jåhtet hejmas mälggadij. Valla jus dav dahká de ietjas fuolkev bähttá.
De Minnájn gávnat. Dahká mejt iesj sihtá, ij avtak dibde suv badjela mierredit. Duosstá gus Johannes sämmiláhkáj dahkat?
Johannes är nitton år och bor med sin familj i Övre Soppero.
Han har hoppat av gymnasiet eftersom föräldrarn...
E-Bok
79 kr
Pris
Ljudbok
79 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
28 Juni 2024
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Northern Sami
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149885
Johannes la lågenanavtsejagák ja årru fuolkijnis Badje Sohparin. Guodám la gymnásav danen gå äjgáda dárbahi suv ällosujton.
Mavas Johannes sihtá iehtjádav dahkat. Márjju bargov åhtsåt, låhkåt, jåhtet hejmas mälggadij. Valla jus dav dahká de ietjas fuolkev bähttá.
De Minnájn gávnat. Dahká mejt iesj sihtá, ij avtak dibde suv badjela mierredit. Duosstá gus Johannes sämmiláhkáj dahkat?
Johannes är nitton år och bor med sin familj i Övre Soppero.
Han har hoppat av gymnasiet eftersom föräldrarna behöver honom i renskötseln.
Men Johannes vill någonting annat. Kanske söka ett jobb, plugga, flytta långt hemifrån. Men om han gör det sviker han sin familj.
Så träffar han Minna. Hon går sin egen väg och låter ingen bestämma över henne.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)