Bemötandeproffs (e-bok) av Liv Larsson
Lägg till önskelistan
Liv Larsson (författare)

Bemötandeproffs e-bok

Pris 225 kr
(0)
Professionell och mänsklig? Förmågan att bemöta människor på ett mänskligt och samtidigt professionellt sätt är en stor konkurrensfördel. Vi förväntar oss ett schysst bemötande oavsett om vi går till tandläkaren, vårdcentralen, matbutiken eller om vi kontaktar vår IT-support. Är vi inte nöjda med hur vi blir bemötta kanske vi byter “leverantör”. Den här boken lägger grunden till konsten att möta andra med lyhördhet - utan att offra dig själv. Om vi bemöter kunder, gäster eller klienter utifrå...
E-Bok 225 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Undertext Nonviolent Communication på jobbet
Författare Liv Larsson (författare)
Förlag Friare Liv
Utgiven 11 Mars 2021
Längd 176 sidor
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789187489624
Professionell och mänsklig? Förmågan att bemöta människor på ett mänskligt och samtidigt professionellt sätt är en stor konkurrensfördel. Vi förväntar oss ett schysst bemötande oavsett om vi går till tandläkaren, vårdcentralen, matbutiken eller om vi kontaktar vår IT-support. Är vi inte nöjda med hur vi blir bemötta kanske vi byter “leverantör”. Den här boken lägger grunden till konsten att möta andra med lyhördhet - utan att offra dig själv. Om vi bemöter kunder, gäster eller klienter utifrån vad de behöver, utan att ge upp på vad vi själva värderar, skapar vi hållbara relationer som gör oss fram- gångsrika. Att rekrytera en ny kund kostar omkring sex gånger så mycket som att behålla en gammal. För att hantera missnöjda kunder har vi nytta av att kunna lyssna empatiskt men också av förmågan att uttrycka oss på ett sätt som skapar tillit. När vi kan se människan bortom våra etiketter och förväntningar får vi utdelning i form av resultat, stolthet över det vi gör och arbetsglädje. Några smakprov: • Förberedelser inför att träffa ”besvärliga” människor • När och hur du kan använda e-post och telefonkontakt i bemötandet • Hur du kan ”se människan” bortom etiketter, titlar och utseende • Hur du förbereder dig inför utmanande samtal • Hur du hanterar hot, krav och passiv aggressivitet • Hur du arbetar förebyggande för att skapa kontakt och tillit En bok med konkreta verktyg, inspiration och råd. Liv Larsson är tränare i Nonviolent Communication (NVC) certifierad av CNVC. Hon är utbildad bland annat av Marshall Rosenberg, upphovsmannen till NVC och medlar i skolor, familjer och organisationer samt utbildar i medling och konflikthantering. Sedan 1992 har hon lett utbildningar i NVC, ledarskap, medling och personlig utveckling i Sverige, Europa, Asien och andra delar av världen till skilda grupper som chefer, fredsarbetare, barnhemspersonal, medlare, teatergrupper, läkare, lärare och många fler. Hon har de senaste åren specialiserat sig på utbildningar i ilska, skuld och skam samt i medling. Tidigare publicerade böcker är Nonviolent Communication i praktiken, Skapa möten och kontakt genom medling, Led som du lär, samt för barn Lilla Känsloboken och Sagan om Draken som inte kunde spruta eld. Flera av titlarna är översatta till andra språk. Hon har också översatt flera av Marshall Rosenbergs böcker till svenska. De ges ut på Friare Liv Konsult som hon startade 1992.