Barngruppens storlek i förskolan. Konsekvenser
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Ingrid Pramling Samuelsson (författare), Pia Williams (författare), Sonja Sheridan (författare)

Barngruppens storlek i förskolan. Konsekvenser för utveckling och kvalitet e-bok

Pris 209 kr
(0)
Barngruppens storlek i förskolan är en komplex och omdebatterad fråga som inte låter sig besvaras endast utifrån antalet barn. Hur många barn som är för många varierar beroende på flera olika faktorer, men blir gruppen för stor kommer det att påverka verksamhetens kvalitet. I denna bok ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. I boken problematiseras barngruppers storlek på flera sätt och rela...
E-Bok 209 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Ingrid Pramling Samuelsson (författare), Pia Williams (författare), Sonja Sheridan (författare)
Förlag NoK Akademisk
Utgiven 25 Januari 2016
Genrer Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789127146457
Barngruppens storlek i förskolan är en komplex och omdebatterad fråga som inte låter sig besvaras endast utifrån antalet barn. Hur många barn som är för många varierar beroende på flera olika faktorer, men blir gruppen för stor kommer det att påverka verksamhetens kvalitet. I denna bok ges en bild av hur gruppstorleken i förskolan inverkar på barns möjligheter att lära och utvecklas samt till bland annat lek och inflytande. I boken problematiseras barngruppers storlek på flera sätt och relateras till målområden i förskolans läroplan. Boken vänder sig till förskollärarstudenter samt beslutsfattare inom förskolan, förskolechefer, verksamma förskollärare och förskollärarutbildare.   Pia Williams är professor i Barn- och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet och forskar om barns villkor för lärande, med särskilt fokus på barns samlärande. Sonja Sheridan är professor i Pedagogik vid Göteborgs universitet och forskar om kvalitet relaterat till villkor för barns lärande i förskolan. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i Early Childhood Education med fokus på barns lärande och didaktik.