Äventyr i etikbranschen (e-bok) av Ola Sigvards
Lägg till önskelistan
Ola Sigvardsson (författare)

Äventyr i etikbranschen e-bok

Pris 105 kr
(0)
Hur mycket ska en offentlig person behöva tåla i medierna?     Under de tio år då Ola Sigvardsson var pressombudsman, PO, var det en av medieetikens mest centrala frågor. Det mediala landskapet gick igenom en stor omvandling: tidningarna digitaliserades, de sociala medierna slog igenom – så kom metoo och förtalslagstiftningen hamnade i fokus för den medieetiska debatten.     I Äventyr i etikbranschen berättar Sigvardsson flyhänt och oupphörligt intressant om den unika ordning för pressfrihe...
E-Bok 105 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Ola Sigvardsson (författare)
Utgiven 29 Augusti 2022
Genrer Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189526945
Hur mycket ska en offentlig person behöva tåla i medierna?     Under de tio år då Ola Sigvardsson var pressombudsman, PO, var det en av medieetikens mest centrala frågor. Det mediala landskapet gick igenom en stor omvandling: tidningarna digitaliserades, de sociala medierna slog igenom – så kom metoo och förtalslagstiftningen hamnade i fokus för den medieetiska debatten.     I Äventyr i etikbranschen berättar Sigvardsson flyhänt och oupphörligt intressant om den unika ordning för pressfrihet och medieetik som vi har i Sverige. Bakgrunden är hans egen journalistiska och publicistiska erfarenhet. Exemplen är normbildande: kungahuset, Anna Lindh, Mikael Persbrandt, Benny Fredriksson, Martin Timell, Cissi Wallin och många fler.      Hur står sig det medieetiska systemet idag? Bör domstolarna ta över? Och blev det egentligen bättre när PO blev Allmänhetens Medieombudsman?