Apple från insidan: Hur världens största, mest
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Adam Lashinsky (författare)

Apple från insidan: Hur världens största, mest beundrade och hemligaste företag egentligen fungerar e-bok

99 kr
(0)
Apple från insidan avslöjar de hemliga system, riktlinjer och ledarskapsstrategier som gjorde det möjligt för Steve Jobs och hans företag att åstadkomma succé efter succé och skapa sig en sådan enorm, kultliknande skara fans världen över. Om Apple är Silicon Valleys svar på Willy Wonkas chokladfabrik, så erbjuder Adam Lashinsky en guldglänsande inträdesbiljett till företaget. I denna ABC-bok i ledarskap och innovation inviger författaren oss i koncept som »DRI« (Apples policy att dela ut va...
99 kr
Författare Adam Lashinsky (författare)
Förlag Modernista
Utgiven 20 september 2012
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, It & Teknologi, Media & Kommunikation, Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789174991802
Apple från insidan avslöjar de hemliga system, riktlinjer och ledarskapsstrategier som gjorde det möjligt för Steve Jobs och hans företag att åstadkomma succé efter succé och skapa sig en sådan enorm, kultliknande skara fans världen över. Om Apple är Silicon Valleys svar på Willy Wonkas chokladfabrik, så erbjuder Adam Lashinsky en guldglänsande inträdesbiljett till företaget. I denna ABC-bok i ledarskap och innovation inviger författaren oss i koncept som »DRI« (Apples policy att dela ut varje uppgift till en »Directly Responsible Individual«) och »Topp 100« (en årlig ritual där 100 chefer på uppgång valdes ut på ett ordensliknande sätt till en hemlig retreat med Steve Jobs). Boken bygger på ett stort antal intervjuer och presenterar en unik inblick i ett företag med en djupt förankrad vision om enkelhet och fokus, men samtidigt med ett stenhårt arbetsklimat. Vi får veta hur Apple nyskapar, arbetar med sina underleverantörer och hanterar övergången till post-Jobs-eran. Till skenet är det en djupdykning i ett enda unikt företag, men lärdomarna om Steve Jobs, om ledarskap, produktutveckling och marknadsföring är universella. Detta gör Apple från insidan till en oumbärlig bok för alla som skulle vilja få in lite av den där speciella Apple-magin i sitt företag, sin karriär eller sitt kreativa projekt. »Om du är ett riktigt Apple-fan rekommenderar jag att du väljer ut en helg åt att läsa den här boken, för så fort du börjar kommer du inte att kunna lägga den ifrån dig.« BUSINESS INSIDER