Vickys värdshus (lättläst) (e-bok) av Sara Paborn
Sara Paborn

Vickys värdshus (lättläst) e-bok

109 kr
Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.   En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastb…
Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.   En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Bygget är stökigt, men Vicky inser att det också kan vara en möjlighet att på nytt fylla värdshuset med hungriga gäster. Med lika delar entusiasm och nervositet förvandlar Vicky med Gunnarssons hjälp värdshuset till en modern pizzeria. För visst är det väl pizza ungdomarna vill ha?  Sara Paborn skriver både skönlitteratur och poesi. Hennes roman Tistelhonung nominerades till Årets bok 2020. Förra året debuterade hon som lättlästförfattare med boken Kanotklubben. Lättlästnivå: 3 (1 är lättast och 6 svårast)
E-bok 109 kr
Ljudbok 109 kr
Författare Sara Paborn (författare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 13.03.2024
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189149960

Vicky har ett värdshus. Det ligger mitt i skogen och har funnits i familjen i generationer. Förr i tiden var det ett populärt ställe. Folk kom från när och fjärran för att äta och dansa på dansbanan. Nu är det tyst och nästan tomt. Utöver några enstaka gäster kommer bara pensionären Gunnarsson, som är stammis och Vickys vän.   En dag ersätts lugnet och tystnaden av dånet från grävskopor och lastbilar. Det ska byggas en ny folkhögskola på andra sidan vägen. Det väntas flera hundra elever! Bygget är stökigt, men Vicky inser att det också kan vara en möjlighet att på nytt fylla värdshuset med hungriga gäster. Med lika delar entusiasm och nervositet förvandlar Vicky med Gunnarssons hjälp värdshuset till en modern pizzeria. För visst är det väl pizza ungdomarna vill ha?  Sara Paborn skriver både skönlitteratur och poesi. Hennes roman Tistelhonung nominerades till Årets bok 2020. Förra året debuterade hon som lättlästförfattare med boken Kanotklubben. Lättlästnivå: 3 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än