Anna Dunér
(författare)
Upphittaren (lättläst) e-bok
109 kr
På marken låg så mycket tappat och glömt. Busskort, burkar, vantar och påsar. Per tog hand om allt. Han såg det som sin uppgift att låta saker komma tillrätta. Per var en upphittare.
En gång i tiden hade Per haft en annan uppgift. Han hade haft ett jobb, som rivningsarbetare. Per kunde sakna det livet. Jobbet och kollegorna. Men det fanns också annat från förr som han saknade, relationer han tvin…
På marken låg så mycket tappat och glömt. Busskort, burkar, vantar och påsar. Per tog hand om allt. Han såg det som sin uppgift att låta saker komma tillrätta. Per var en upphittare.
En gång i tiden hade Per haft en annan uppgift. Han hade haft ett jobb, som rivningsarbetare. Per kunde sakna det livet. Jobbet och kollegorna. Men det fanns också annat från förr som han saknade, relationer han tvingats ge upp. Relationer är svårare att få rätt på, än tappade busskort.
En dag är det Per som blir hittad, av någon han länge har saknat.
Upphittaren är en vacker bok om att skapa mening i livet. Vad händer när människor tappar bort varandra? Går det att hitta fram till varandra igen? Boken är illustrerad av Lena Sjöbergs stämningsfulla bilder.
Anna Dunér är bibliotekarie och författare. Hon har skrivit ett fyrtiotal böcker, framför allt för barn. Hennes böcker finns översatta till sex språk. Upphittaren är hennes första lättlästa bok för vuxna.
Lena Sjöberg är illustratör, författare och poet. För sin bok Tänk om blev hon Augustnominerad och tilldelad Elsa Beskow-plaketten.
Lättlästnivå: 3 (1 är lättast och 6 svårast)
E-bok
109 kr
Ljudbok
109 kr
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
17.02.2022
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149601
På marken låg så mycket tappat och glömt. Busskort, burkar, vantar och påsar. Per tog hand om allt. Han såg det som sin uppgift att låta saker komma tillrätta. Per var en upphittare.
En gång i tiden hade Per haft en annan uppgift. Han hade haft ett jobb, som rivningsarbetare. Per kunde sakna det livet. Jobbet och kollegorna. Men det fanns också annat från förr som han saknade, relationer han tvingats ge upp. Relationer är svårare att få rätt på, än tappade busskort.
En dag är det Per som blir hittad, av någon han länge har saknat.
Upphittaren är en vacker bok om att skapa mening i livet. Vad händer när människor tappar bort varandra? Går det att hitta fram till varandra igen? Boken är illustrerad av Lena Sjöbergs stämningsfulla bilder.
Anna Dunér är bibliotekarie och författare. Hon har skrivit ett fyrtiotal böcker, framför allt för barn. Hennes böcker finns översatta till sex språk. Upphittaren är hennes första lättlästa bok för vuxna.
Lena Sjöberg är illustratör, författare och poet. För sin bok Tänk om blev hon Augustnominerad och tilldelad Elsa Beskow-plaketten.
Lättlästnivå: 3 (1 är lättast och 6 svårast)
Inga recensioner än