Therese Raquin - Brottslig kärlek (lättläst) (e-bok) av Émile Zola
Émile Zola (författare)

Therese Raquin - Brottslig kärlek (lättläst) e-bok

65 kr
Therese Raquin är gift med Camille, men hon avskyr honom. I hemlighet älskar hon Camilles vän Laurent. Therese och Laurent inleder ett förhållande. De planerar att mörda Camille för att kunna leva tillsammans. Men ingenting blir som de har tänkt sig. Therese Raquin är en spännande roman om kärlek och hat, liv och våldsam död. Den berömde franske författaren Émile Zola skrev romanen i slutet a...
E-bok 65 kr

Mer av samma författare

Bokons kunder har även köpt

Författare Émile Zola (författare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 2024-06-17
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535536
Therese Raquin är gift med Camille, men hon avskyr honom. I hemlighet älskar hon Camilles vän Laurent. Therese och Laurent inleder ett förhållande. De planerar att mörda Camille för att kunna leva tillsammans. Men ingenting blir som de har tänkt sig. Therese Raquin är en spännande roman om kärlek och hat, liv och våldsam död. Den berömde franske författaren Émile Zola skrev romanen i slutet av 1800-talet. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst. Boken är tidigare utgiven som Brottslig kärlek. Lättlästnivå: 5 (1 är lättast och 6 svårast)