Mikael Bergstrand
(författare)
Sommaren på Österlen (lättläst) e-bok
115 kr
En sommar på 60-talet hyr Jan och hans föräldrar ett hus på Österlen. Jan har med sig schack. Han gillar att spela med sig själv och han tror verkligen att det kommer behövas som tidsfördriv ute på landet. Men redan vid grusvägen upp mot huset ser Jan en pojke. En smutsig bondpojk i skärmmössa och träskor står lutad mot ett staket och tittar misstänksamt men nyfiket mot Jans familjs vita Volvo Am…
En sommar på 60-talet hyr Jan och hans föräldrar ett hus på Österlen. Jan har med sig schack. Han gillar att spela med sig själv och han tror verkligen att det kommer behövas som tidsfördriv ute på landet. Men redan vid grusvägen upp mot huset ser Jan en pojke. En smutsig bondpojk i skärmmössa och träskor står lutad mot ett staket och tittar misstänksamt men nyfiket mot Jans familjs vita Volvo Amazon.
Det är Lill-Ivar. Snart inleds en vänskap mellan pojkarna. En vänskap kantad av hyss, skrapsår och höga hopp från höskullen. Lill-Ivar vet allt om alla i trakten. Allt om Hökaren i affären och Kattgumman i skogen. Men är allt som sägs om dem verkligen sant? Snart kommer pojkarna behöva ta reda på sanningen på egen hand.
Sommaren på Österlen är en mysig skröna med färgstarka karaktärer. En bok om ett sommaräventyr och en vänskap mellan två pojkar för mer än femtio år sedan.
Författaren Mikael Bergstrand bor själv i Rörum på Österlen. Han har tidigare bland annat skrivit den internationella bästsäljaren Delhis vackraste händer. Sommaren på Österlen är hans första lättlästa bok.
Lättlästnivå: 4 (1 är lättast och 6 svårast)
EPUB3: Reflowable
E-bok
115 kr
Ljudbok
115 kr
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
09.11.2022
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789189149731
En sommar på 60-talet hyr Jan och hans föräldrar ett hus på Österlen. Jan har med sig schack. Han gillar att spela med sig själv och han tror verkligen att det kommer behövas som tidsfördriv ute på landet. Men redan vid grusvägen upp mot huset ser Jan en pojke. En smutsig bondpojk i skärmmössa och träskor står lutad mot ett staket och tittar misstänksamt men nyfiket mot Jans familjs vita Volvo Amazon.
Det är Lill-Ivar. Snart inleds en vänskap mellan pojkarna. En vänskap kantad av hyss, skrapsår och höga hopp från höskullen. Lill-Ivar vet allt om alla i trakten. Allt om Hökaren i affären och Kattgumman i skogen. Men är allt som sägs om dem verkligen sant? Snart kommer pojkarna behöva ta reda på sanningen på egen hand.
Sommaren på Österlen är en mysig skröna med färgstarka karaktärer. En bok om ett sommaräventyr och en vänskap mellan två pojkar för mer än femtio år sedan.
Författaren Mikael Bergstrand bor själv i Rörum på Österlen. Han har tidigare bland annat skrivit den internationella bästsäljaren Delhis vackraste händer. Sommaren på Österlen är hans första lättlästa bok.
Lättlästnivå: 4 (1 är lättast och 6 svårast)
EPUB3: Reflowable
Inga recensioner än