Mannen under trappan (lättläst) (e-bok) av Marie Hermanson
Marie Hermanson (författare)

Mannen under trappan (lättläst) (Lättläst version) e-bok

185 kr
Fredrik har en lyckad karriär, en underbar fru och två fina barn. De har precis flyttat in i sitt drömhus. Livet är så bra att det nästan känns overkligt. Men snart störs idyllen. En tidig morgon möter Fredrik en ovårdad man i hallen. Han säger att han heter Kwådd och att han bor där, under trappan. Ju mer Fredrik försöker driva bort mannen, desto farligare tycks han bli. Mannen under trappan ...
E-bok 185 kr
Ljudbok 95 kr

Mer av samma författare

Författare Marie Hermanson (författare), Eva Lindeberg (annat), Lina Stoltz (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 2023
Genrer Skönlitteratur, Annan Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179496067
Fredrik har en lyckad karriär, en underbar fru och två fina barn. De har precis flyttat in i sitt drömhus. Livet är så bra att det nästan känns overkligt. Men snart störs idyllen. En tidig morgon möter Fredrik en ovårdad man i hallen. Han säger att han heter Kwådd och att han bor där, under trappan. Ju mer Fredrik försöker driva bort mannen, desto farligare tycks han bli. Mannen under trappan är en spännande berättelse som utspelar sig i gränslandet mellan verklighet och mardröm. Med stor inlevelse skildrar Marie Hermansson en man som kämpar för att inte tappa greppet om verkligheten. Romanen gavs ut första gången 2005. Några år senare sändes den som thrillerserie på SVT och blev Kristallen-nominerad för Årets drama. Nu finns den också på lättläst svenska. Vilja förlag har tidigare gett ut Hermanssons bästsäljande romaner Himmelsdalen och Musselstranden på lättläst svenska. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. EPUB3: Reflowable