Hemsöborna (lättläst) (e-bok) av August Strindberg
August Strindberg

Hemsöborna (lättläst) e-bok

65 kr
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i g…
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest. Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberättelse. Lättlästnivå: 6(1 är lättast och 6 svårast)
E-bok 65 kr
Ljudbok 65 kr
Författare August Strindberg (författare), Busk Rut Jonsson (översättare), Cecilia Davidssson (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 12.06.2024
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535529

Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest. Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberättelse. Lättlästnivå: 6(1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än