Havets djup (lättläst) (e-bok) av Annika Thor
Annika Thor

Havets djup (lättläst) (Steffi och Nelli (lättläst) #3) e-bok

165 kr
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version. Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern…
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version. Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte? Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wien utan i ett judiskt läger nära Prag. Breven är korta men Steffi förstår att de har det svårt. Steffi träffar Judith, en flicka som hon gick i skolan med i Wien. Judith får Steffi att fundera på var hon hör hemma. Judith verkar så säker på vem hon är. Men vem är Steffi? Vem ska hon bli?
E-bok 165 kr
Författare Annika Thor (författare)
Förlag Nypon förlag
Utgiven 16.05.2022
Längd 144 sidor
Genrer Ungdomsböcker, Barnböcker, 12-15 År
Del i serie 3
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179713577

Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version. Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte? Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wien utan i ett judiskt läger nära Prag. Breven är korta men Steffi förstår att de har det svårt. Steffi träffar Judith, en flicka som hon gick i skolan med i Wien. Judith får Steffi att fundera på var hon hör hemma. Judith verkar så säker på vem hon är. Men vem är Steffi? Vem ska hon bli?

Inga recensioner än