Frankenstein (lättläst) (Tidlösa berättelser) e-bok
185 kr
Döende berättar läkaren Victor Frankenstein sin fasansfulla historia. Det började med att han ville göra något stort för mänskligheten. Utan att tänka på följderna tog han makten över liv och död och skapade ett monster. Men är Frankensteins monster så ondskefullt som det verkar?
Frankenstein är en spännande och överraskande historia. Victor Frankenstein utbildar sig till läkare och vill skapa...
E-bok
185 kr
Ljudbok
95 kr
Bokons kunder har även köpt
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
2020-08-10
Genrer
Skönlitteratur, Annan Skönlitteratur
Serie
Tidlösa berättelser
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179492915
Döende berättar läkaren Victor Frankenstein sin fasansfulla historia. Det började med att han ville göra något stort för mänskligheten. Utan att tänka på följderna tog han makten över liv och död och skapade ett monster. Men är Frankensteins monster så ondskefullt som det verkar?
Frankenstein är en spännande och överraskande historia. Victor Frankenstein utbildar sig till läkare och vill skapa en levande varelse, men skapar ett monster. Detta monster vill ha vänner och gemenskap, men de han möter blir rädda och flyr. Då blir han ond och dödar alla i sin väg. Men är monstret så ondskefullt som det verkar? Är det inte Victor Frankensteins eget fel att han och andra får lida? Vad kan berättelsen om Frankensteins monster säga oss i dag?
Författaren Mary Wollstonecroft Shelley skrev många romaner och reseberättelser. Denna om Frankenstein var ursprungligen en spökhistoria som Mary berättade för sin man och sina vänner en sen sommarkväll vid Genèvesjön.
Klassiker ger en djupare förståelse för vår tid och kan användas i undervisningen. Under konceptet Tidlösa berättelser ger Vilja förlag ut lättlästa versioner av klassiker och sagor som är just tidlösa. Tack vare det kan alla elever oavsett läsförmåga läsa samma berättelse, men i olika utgåvor.
Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.
Inga recensioner än