Förortssnuten (lättläst) e-bok
185 kr
Hanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige.
Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige. I tonåren lockas han av gemenskapen i Folkets Mujahedin och att återförenas med sin mamma. Han r...
E-bok
185 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
2021-11-30
Längd
160 sidor
Genrer
Samhälle Och Politik, Fackböcker, Biografier & Memoarer, Biografier
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179712884
Hanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige.
Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige. I tonåren lockas han av gemenskapen i Folkets Mujahedin och att återförenas med sin mamma. Han reser till Irak.
Men något avgörande händer i Hanifs liv och han åker tillbaka till Sverige. Han utbildar sig till polis och börjar arbeta i Rinkeby. I förorten får han se en sida av Sverige han inte trodde fanns.
Förortssnuten är en verklighetsbaserad berättelse om flykt, utanförskap, radikalisering och livet i svenska förorter. Det är också en historia om vänskap, sammanhållning och en poliskår som kämpar mot brutalitet.
Inga recensioner än