Bänken (lättläst) (e-bok) av Helena Eriksson Kjellgren

Bänken (lättläst) e-bok

119 kr
Bänken handlar om en helt vanlig parkbänk. Den står där dag in och dag ut. I sol och regn. Sommar som vinter. Många är så vana vid den att de inte ens märker att den finns. Andra accepterar bänkens erbjudande om en stunds vila.Den som betraktar bänkens besökare lite på håll får en glimt av livet hos dem som stannar till. Nyfikenhet väcks och fantasin sätter igång. Vad läser kvinnan? Vad pratar pa…
Bänken handlar om en helt vanlig parkbänk. Den står där dag in och dag ut. I sol och regn. Sommar som vinter. Många är så vana vid den att de inte ens märker att den finns. Andra accepterar bänkens erbjudande om en stunds vila.Den som betraktar bänkens besökare lite på håll får en glimt av livet hos dem som stannar till. Nyfikenhet väcks och fantasin sätter igång. Vad läser kvinnan? Vad pratar paret om? Har barnet i vagnen somnat än?Med underfundiga, korta texter och fina foton påminner Helena Eriksson Kjellgren och Miranda Solvang oss om att andras vardag och liv hela tiden pågår intill vårt eget.    Helena Eriksson Kjellgren är journalist, redaktör och författare. Miranda Solvang är fotograf och formgivare. Hon vann Årets bild, kategori vardagslivsreportage inrikes, 2022 och nominerades i Årets bild 2023.    Lättlästnivå: 1 - Lättast
E-bok 119 kr
Författare Helena Eriksson Kjellgren (författare), Miranda Solvang (annat)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 13.11.2024
Genrer Fackböcker, Filosofi Och Religion, Konst, Musik, Teater, Film
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189779624

Bänken handlar om en helt vanlig parkbänk. Den står där dag in och dag ut. I sol och regn. Sommar som vinter. Många är så vana vid den att de inte ens märker att den finns. Andra accepterar bänkens erbjudande om en stunds vila.Den som betraktar bänkens besökare lite på håll får en glimt av livet hos dem som stannar till. Nyfikenhet väcks och fantasin sätter igång. Vad läser kvinnan? Vad pratar paret om? Har barnet i vagnen somnat än?Med underfundiga, korta texter och fina foton påminner Helena Eriksson Kjellgren och Miranda Solvang oss om att andras vardag och liv hela tiden pågår intill vårt eget.    Helena Eriksson Kjellgren är journalist, redaktör och författare. Miranda Solvang är fotograf och formgivare. Hon vann Årets bild, kategori vardagslivsreportage inrikes, 2022 och nominerades i Årets bild 2023.    Lättlästnivå: 1 - Lättast

Inga recensioner än