Sandor slash Ida (lättläst) (ljudbok) av Sara K
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Sara Kadefors (författare), Helena Gripe (berättare)

Sandor slash Ida (lättläst) ljudbok

Pris 95 kr
(0)
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.  En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”  Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan v...
Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Sara Kadefors (författare), Stina Wirsén (annat), Cecilia Davidsson (redaktör), Pompe Hedengren (annat), Helena Gripe (berättare)
Förlag Nypon förlag
Utgiven 3 September 2019
Längd 2:09
Genrer 12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789178254156
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.  En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”  Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan vara att stå upp för den man är, och väcker frågor om identitet, vänskap, tillit och kärlek.  Boken har rosats av kritiker. Den belönades med Augustpriset som bästa svenska barn- och ungdomsbok år 2001, och blev film 2005. Det här är den lättlästa versionen. Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder.