Luftslottet som sprängdes (lättläst) (ljudbok)
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Stieg Larsson (författare), Sara Losten (berättare)

Luftslottet som sprängdes (lättläst) (Millennium #3) ljudbok

Pris 95 kr
(0)
Två personer ligger på sjukhus med allvarliga skador. Den ena är Lisbeth Salander. Hon är misstänkt för mord, och har blivit skjuten i huvudet.  Den andre är hennes far, Alexander Zalachenko, som försökt döda henne. Flera personer vill tysta Salander. Samtidigt gör Mikael Blomkvist allt för att rentvå henne. Lyckas han publicera sanningen om Salander, kommer den att skaka ett helt land. Det här är en bearbetad version av Luftslottet som sprängdes, tredje delen i Stieg Larssons succéserie M...
Ljudbok 95 kr Pris E-Bok 185 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Stieg Larsson (författare), Tomas Dömstedt (annat), Sara Losten (berättare)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 28 Februari 2022
Längd 1:27
Genrer Romaner, 12-15 År, Deckare, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
Serie Millennium
Del i serie 3
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179494834
Två personer ligger på sjukhus med allvarliga skador. Den ena är Lisbeth Salander. Hon är misstänkt för mord, och har blivit skjuten i huvudet.  Den andre är hennes far, Alexander Zalachenko, som försökt döda henne. Flera personer vill tysta Salander. Samtidigt gör Mikael Blomkvist allt för att rentvå henne. Lyckas han publicera sanningen om Salander, kommer den att skaka ett helt land. Det här är en bearbetad version av Luftslottet som sprängdes, tredje delen i Stieg Larssons succéserie Millennium. Och en direkt fortsättning på Flickan som lekte med elden. BTJ:s recension av Flickan som lekte med elden, lättläst version: ” … berättelsen om Lisbeth Salander imponerar. /…/ Överlag enkla lätta meningar och en rak handling, där många frågetecken rätas ut allteftersom den osannolika deckarduon närmar sig kärnan. Staffan Engstrand, BTJ-häfte nr 18/2021 Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare. Till boken finns gratis arbetsmaterial på förlagets hemsida.