
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Den store Gatsby / Lättläst ljudbok
Pris
95 kr
F. Scott Fitzgeralds klassiska roman i lättläst återberättning!
Det är 1920-tal i USA. Nick flyttar till ett rikt område utanför New York. Där börjar han umgås med landets allra förmögnaste människor. De arbetar inte, i stället går de på partyn, dansar och dricker drinkar.
Granne med Nick bor en märklig man som kallas för Den store Gatsby. I Gatsbys väldiga hus hålls fantastiska fester. Men ingen känner Gatsby. Vem är han?
Den store Gatsby är en av 1900-talets mest berömda böcker. Det är ...
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
25 April 2014
Längd
2:03
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170537073
F. Scott Fitzgeralds klassiska roman i lättläst återberättning!
Det är 1920-tal i USA. Nick flyttar till ett rikt område utanför New York. Där börjar han umgås med landets allra förmögnaste människor. De arbetar inte, i stället går de på partyn, dansar och dricker drinkar.
Granne med Nick bor en märklig man som kallas för Den store Gatsby. I Gatsbys väldiga hus hålls fantastiska fester. Men ingen känner Gatsby. Vem är han?
Den store Gatsby är en av 1900-talets mest berömda böcker. Det är en berättelse om livet i lyx, men också om grymhet, svek och olycklig kärlek. Boken är återberättad till lättläst svenska av författaren Johan Werkmäster.