Den store Gatsby / Lättläst (ljudbok) av F. Sco
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
F. Scott Fitzgerald (författare), Johan Svensson (berättare)

Den store Gatsby / Lättläst ljudbok

95 kr
(0)
F. Scott Fitzgeralds klassiska roman i lättläst återberättning! Det är 1920-tal i USA. Nick flyttar till ett rikt område utanför New York. Där börjar han umgås med landets allra förmögnaste människor. De arbetar inte, i stället går de på partyn, dansar och dricker drinkar. Granne med Nick bor en märklig man som kallas för Den store Gatsby. I Gatsbys väldiga hus hålls fantastiska fester. Men ingen känner Gatsby. Vem är han? Den store Gatsby är en av 1900-talets mest berömda böcker. Det är ...
95 kr
Författare Johan Werkmäster (översättare), Johan Svensson (berättare), F. Scott Fitzgerald (författare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 25 April 2014
Längd 2:03
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170537073
F. Scott Fitzgeralds klassiska roman i lättläst återberättning! Det är 1920-tal i USA. Nick flyttar till ett rikt område utanför New York. Där börjar han umgås med landets allra förmögnaste människor. De arbetar inte, i stället går de på partyn, dansar och dricker drinkar. Granne med Nick bor en märklig man som kallas för Den store Gatsby. I Gatsbys väldiga hus hålls fantastiska fester. Men ingen känner Gatsby. Vem är han? Den store Gatsby är en av 1900-talets mest berömda böcker. Det är en berättelse om livet i lyx, men också om grymhet, svek och olycklig kärlek. Boken är återberättad till lättläst svenska av författaren Johan Werkmäster.