Arn - Vägen till Jerusalem / Lättläst (ljudbok)
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Jan Guillou (författare), Örjan Blix (berättare)

Arn - Vägen till Jerusalem / Lättläst (Arn Magnusson #1) ljudbok

95 kr
(0)
Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Vad har Gud för planer för Arn Magnusson? Arn växer upp hos munkar i ett kloster, där studerar han Bibeln och latin. Men han lär sig också att hantera svärd och båge. Ska Arn stanna hos munkarna, återvända till sin fars gård eller bli en Guds krigare? När Arn är 16 år lämnar han klostret och rider ut i världen. Vid hans sida hänger det heliga svärdet. Ett år senare döms han till tjugo års botgöring för sin kärlek till den vackra Cecilia. Arn s...
95 kr
Författare Jan Guillou (författare), Örjan Blix (berättare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 27 mars 2008
Längd 3:38
Genrer Romaner, Barnböcker, Skönlitteratur
Serie Arn Magnusson
Del i serie 1
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170532504
Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Vad har Gud för planer för Arn Magnusson? Arn växer upp hos munkar i ett kloster, där studerar han Bibeln och latin. Men han lär sig också att hantera svärd och båge. Ska Arn stanna hos munkarna, återvända till sin fars gård eller bli en Guds krigare? När Arn är 16 år lämnar han klostret och rider ut i världen. Vid hans sida hänger det heliga svärdet. Ett år senare döms han till tjugo års botgöring för sin kärlek till den vackra Cecilia. Arn ska bli tempelriddare i det Heliga Landet. Vägen till Jerusalem är en romantisk äventyrsroman, och en storartad historisk skildring från 1100-talet – den tid då landet Sverige höll på att växa fram. Johan Werkmäster har återberättat Jan Guillous roman till lättläst.