Utvandrarna / Lättläst (e-bok) av Vilhelm Mober
Lägg till önskelistan
Vilhelm Moberg (författare)

Utvandrarna / Lättläst e-bok

Pris 149 kr
(0)
Klassikern Utvandrarna i lättläst version! Småland i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder. De kämpar på sitt torp Korpamoen för att få ihop mat till familjen. Men marken är stenig, skördarna dåliga och barnen många. De drömmer om ett bättre liv, ett rikare liv. Livet i Amerika. Utvandrarna packar allt de äger och börjar den långa resan över Atlanten. Cecilia Davidsson har återberättat Vilhelm Mobergs klassiska roman till lättläst.
E-Bok 149 kr Pris Ljudbok 145 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Cecilia Davidsson (översättare), Vilhelm Moberg (författare), Sebastian Wadsted (annat)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 24 Augusti 2015
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535574
Klassikern Utvandrarna i lättläst version! Småland i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder. De kämpar på sitt torp Korpamoen för att få ihop mat till familjen. Men marken är stenig, skördarna dåliga och barnen många. De drömmer om ett bättre liv, ett rikare liv. Livet i Amerika. Utvandrarna packar allt de äger och börjar den långa resan över Atlanten. Cecilia Davidsson har återberättat Vilhelm Mobergs klassiska roman till lättläst.