Sveriges bästa säljare (e-bok) av Rolf Laurelli
Lägg till önskelistan
Rolf Laurelli (författare)

Sveriges bästa säljare e-bok

125 kr
(0)
Vad gör de allra bästa säljarna som inte bra säljare gör? Den frågan – och svaret på den – utgör kärnan i den här unika studien. Med hjälp av intervjuer, företagsanalyser, personliga erfarenheter och internationella jämförande studier arbetar Rolf Laurelli fram ett porträtt av den framgångsrike säljaren. Och han lyckas avbilda toppsäljaren i helfigur: hans personlighet, synsätt och arbetsmetoder. Sveriges bästa säljare är en bok för alla försäljare liksom för alla i näringslivet som har an...
125 kr
Författare Rolf Laurelli (författare)
Förlag AB Stib
Utgiven 2 juni 2005
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789197467322
Vad gör de allra bästa säljarna som inte bra säljare gör? Den frågan – och svaret på den – utgör kärnan i den här unika studien. Med hjälp av intervjuer, företagsanalyser, personliga erfarenheter och internationella jämförande studier arbetar Rolf Laurelli fram ett porträtt av den framgångsrike säljaren. Och han lyckas avbilda toppsäljaren i helfigur: hans personlighet, synsätt och arbetsmetoder. Sveriges bästa säljare är en bok för alla försäljare liksom för alla i näringslivet som har ansvar för eller inriktning mot försäljningsverksamhet. Boken är ett projekt som genomfördes på 1980-talet. En intressant fråga är vad som kan ha förändras bland de delar som denna avhandling handlar om. Det gäller inte endast alla de nya säljhjälpmedel som idag nyttjas. Det gäller i ännu högre grad den arbetsmetodik, det affärstänkande och den etik och moral som gäller i affärslivet i dag. Rolf Laurelli är affärspedagog och säljkonsult i Svenska Konsulthuset, ständig sekreterare i Svenska Säljakademin och medlem i ledningsgruppen för Sälj & Marknadshögskolan. Han är också redaktör för Bonniers Ledarskapshandbok i Säljledning. Rolf har i åtta år varit förbundsordförande i Säljarnas Riksförbund och är författare till ett tjugotal böcker och många artiklar om försäljning.