Sociala medier - Kapitel 27 Christina Stielli (
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Paul Ronge (författare)

Sociala medier - Kapitel 27 Christina Stielli e-bok

15 kr
(0)
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt? Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och ”medborgarjournalister”, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman...
15 kr
Författare Paul Ronge (författare)
Förlag Optimal förlag
Utgiven 17 September 2010
Genrer Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789172417281
Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt? Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och ”medborgarjournalister”, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), ”bloggvälvare”, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap. Gör gärna si, men absolut inte så. Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist? Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer – så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg? Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda honom på fejjan!