Sandor slash Ida (lättläst) (e-bok) av Sara Kad
Lägg till önskelistan
Sara Kadefors (författare)

Sandor slash Ida (lättläst) e-bok

159 kr
(0)
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.  En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”  Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan v...
159 kr
95 kr
Författare Sara Kadefors (författare), Stina Wirsén (annat), Cecilia Davidsson (redaktör), Pompe Hedengren (annat)
Förlag Nypon förlag
Utgiven 12 augusti 2019
Genrer 12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789178254149
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.  En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”  Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan vara att stå upp för den man är, och väcker frågor om identitet, vänskap, tillit och kärlek.  Boken har rosats av kritiker. Den belönades med Augustpriset som bästa svenska barn- och ungdomsbok år 2001, och blev film 2005. Det här är den lättlästa versionen. Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder.