Påverka arbetsklimat: Ett utdrag ur OBM i prakt
Lägg till önskelistan
Rolf Olofsson (författare), Kenneth Nilsson (författare)

Påverka arbetsklimat: Ett utdrag ur OBM i praktiken e-bok

Pris 65 kr
(0)
Hur får man med sig medarbetare i förändringsarbete? Vilka nyckelbeteenden leder till bättre resultat? Hur kan feedback öka prestationer och minska stress? OBM (Organizational Behavior Management) bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. OBM ger dig kraftfulla verktyg för att bland annat: •Motivera medarbetare •Ökar effektiviteten •Förbättra arbetsklimatet •Utveckla en organisations värdegrund •Förbättra kundbemötandet •Förbättra samarbetet mella...
E-Bok 65 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Rolf Olofsson (författare), Kenneth Nilsson (författare)
Förlag Natur & Kultur
Utgiven 18 April 2016
Längd 39 sidor
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789127817470
Hur får man med sig medarbetare i förändringsarbete? Vilka nyckelbeteenden leder till bättre resultat? Hur kan feedback öka prestationer och minska stress? OBM (Organizational Behavior Management) bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden. OBM ger dig kraftfulla verktyg för att bland annat: •Motivera medarbetare •Ökar effektiviteten •Förbättra arbetsklimatet •Utveckla en organisations värdegrund •Förbättra kundbemötandet •Förbättra samarbetet mellan kollegor •Utveckla chefer och ledningsgrupper •Skapa en säker arbetsplats Denna utgåva innehåller kapitlet ”Påverka arbetsklimat” ur OBM i praktiken. Kapitlet förklarar hur man utifrån OBM påverkar arbetsklimatet så att både resultaten och medarbetarnas arbetssituation förbättras. OBM i praktiken är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap, samt för studerande inom psykologi, ledarskap och organisation. Boken är en fristående fortsättning på Beteendeanalys i organisationer (2010). Rolf Olofsson är leg. psykolog med KBT-inriktning. Under 30 års tid har han arbetat som organisationskonsult och är pionjär när det gäller att införa och arbeta med beteendeanalytisk organisationsutveckling (OBM) i Sverige. Han håller även kurser för konsulter samt på universitet och högskolor. Kenneth Nilsson är leg. psykolog och leg. psykoterapeut med inriktning mot organisationspsykologi och ledarskap. Sedan 1990-talet har han arbetat med utveckling av prestationer i organisationer.