Marknadsföring (e-bok) av
Lägg till önskelistan
Anna Bengtson (redaktör), Cecilia Pahlberg (redaktör)

Marknadsföring e-bok

225 kr
(0)
Marknadsföring förknippas av många – och förväxlas ibland –med reklam. Men marknadsföring består av så mycket mer och i denna bok illustreras ämnets omfång och aspektrikedom. Först diskuteras marknadsföring i relation till övergripande trender,såsom teknisk och digital utveckling, samt frågor relaterade till internationalisering. I den andra delen står kunden/konsumenten i fokus. Nya såväl som traditionella sätt att konsumera berörs,liksom innebörden av själva konsumtionsbegreppet. Den avslut...
225 kr
Författare Anna Bengtson (redaktör), Cecilia Pahlberg (redaktör), Amjad Hadjikhani (medförfattare), Ann-Kristin Lindberg (medförfattare), Aswo Safari (medförfattare), Firouze Pourmand Hilmersson (medförfattare), Jimmie Röndell (medförfattare), Jukka Hohenthal (medförfattare), Leon Caesarius (medförfattare), Mikael Gidhagen (medförfattare), Oscar Persson Ridell (medförfattare), Susanne Åberg (medförfattare)
Utgiven 14 december 2016
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Adobe DRM
ISBN 9789144119465
Marknadsföring förknippas av många – och förväxlas ibland –med reklam. Men marknadsföring består av så mycket mer och i denna bok illustreras ämnets omfång och aspektrikedom. Först diskuteras marknadsföring i relation till övergripande trender,såsom teknisk och digital utveckling, samt frågor relaterade till internationalisering. I den andra delen står kunden/konsumenten i fokus. Nya såväl som traditionella sätt att konsumera berörs,liksom innebörden av själva konsumtionsbegreppet. Den avslutande delen betonar betydelsen av relationer och samskapande inom marknadsföring. Målet med boken är att visa marknadsföringsämnets mångfacetterade karaktär. Men det finns även en ambition av att koppla teori och praktik och att erbjuda ett underlag för diskussion, analys och reflektion. Boken är tänkt att användas i undervisning på universitet och högskola, men ger också en inblick i högaktuell forskning inom fältet.