Lägg till önskelistan
Lysande utsikter (lättläst) e-bok
Pris
65 kr
Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn.
Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella.
Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik?
Charles Dickens var en populär brittisk författare som levde på 1800-talet. Lysande utsikt...
E-Bok
65 kr
Pris
Ljudbok
65 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
15 April 2014
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170535451
Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn.
Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella.
Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik?
Charles Dickens var en populär brittisk författare som levde på 1800-talet. Lysande utsikter är en av hans mest kända böcker. Dickens berättelser har ofta självbiografiska inslag. Hans egen uppväxt var också fattig. Han hatade orättvisor och brydde sig mycket om dem som hade det svårt.
Johan Werkmäster har bearbetat Charles Dickens klassiker till lättläst.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)