Ledarskapets möjligheter (e-bok) av Peter Eriks
Lägg till önskelistan
Peter Erikson (författare)

Ledarskapets möjligheter e-bok

95 kr
(0)
Det är inte lätt att vara ledare i dagens företag och organisa tioner. Snabbare förändringstakt i samhället innebär att det blir svårare att göra rätt vägval. Ändå kan relativt enkla lösningar vänta runt hörnet. De små stegens förändring och förbättring visar sig oftast vara mer effektiva än drastiska grepp som skapar förvirring. Peter Eriksons nya bok beskriver verkligheten i dagens företag, organisationer, myndigheter och kommuner – en verklighet som ofta innebär slimmade organisationer, k...
95 kr
Författare Peter Erikson (författare)
Förlag Lava förlag
Utgiven 25 maj 2015
Genrer Media & Kommunikation, Fackböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789187769412
Det är inte lätt att vara ledare i dagens företag och organisa tioner. Snabbare förändringstakt i samhället innebär att det blir svårare att göra rätt vägval. Ändå kan relativt enkla lösningar vänta runt hörnet. De små stegens förändring och förbättring visar sig oftast vara mer effektiva än drastiska grepp som skapar förvirring. Peter Eriksons nya bok beskriver verkligheten i dagens företag, organisationer, myndigheter och kommuner – en verklighet som ofta innebär slimmade organisationer, kortsiktig kvartalsekonomi, diffusa arbetsbeskrivningar och uppifrånstyrning – men den ger också många goda exempel på människor som lyckats. Här får vi konkreta tips för att hantera varningssignalerna på arbetsplatsen och förslag på hur det egna ledarskapet kan utvecklas. Peter Erikson är en av Sveriges mest erfarna konsulter inom strategisk kommunikation och ledarskap. Han har under mer än 30 år arbetat med pressjour, varit kommunikationschef i både börsföretag och organisationer samt VD för två av Sveriges ledande PR-konsultföretag. Han har också varit styrelseordförande och styrelseledamot i ett antal företag samt engagerats som lärare och kursledare vid många utbildningar både inom privat och offentlig sektor. Den förra boken, Planerad kommunikation, har sålt i mer än 30 000 exemplar.