Ledarskapets Faktor Z : gör det enkelt att leda
Lägg till önskelistan
Tommy Falonius (författare)

Ledarskapets Faktor Z : gör det enkelt att leda e-bok

149 kr
(0)
Det är ingen barnlek att vara ledare. Att leda sig själv kan vara utmanande nog och att dessutom leda andra, ovanpå alla övriga chefsuppgifter, kan upplevas som övermäktigt. Men det finns genvägar. Ledarskapets Faktor Z är skriven för dig som söker det enkla i det komplexa, själva kärnan i ledarens uppdrag.  Utgångspunkten är tänkvärda och tidlösa insikter om konsten att vara människa och ledare, alla sprungna ur zen, den filosofiska gren av buddhismen som inspirerat till mindfulness och Lea...
149 kr
Författare Tommy Falonius (författare), Pelle Körberg (annat)
Förlag Roos & Tegnér
Utgiven 7 januari 2019
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188743787
Det är ingen barnlek att vara ledare. Att leda sig själv kan vara utmanande nog och att dessutom leda andra, ovanpå alla övriga chefsuppgifter, kan upplevas som övermäktigt. Men det finns genvägar. Ledarskapets Faktor Z är skriven för dig som söker det enkla i det komplexa, själva kärnan i ledarens uppdrag.  Utgångspunkten är tänkvärda och tidlösa insikter om konsten att vara människa och ledare, alla sprungna ur zen, den filosofiska gren av buddhismen som inspirerat till mindfulness och Lean. Placerade i en modern kontext och tolkade av författaren sätter dessa insikter fingret på vad som verkligen är viktigt i alla de utmaningar som en ledare möter.  Boken spänner över ett brett fält, från hur du bäst får teamet (och dig själv) att fungera till vad som inspirerar människor. Använd den som en plattform för att utveckla ett mer medvetet ledarskap, där du istället för att göra mer av allt gör mindre, men rätt.  Tommy Falonius har en bakgrund som vd på konsult- och utbildningsföretag och han har haft chefsbefattningar även inom IT-sektorn och managementkonsultbolag. Tommy har mångårig erfarenhet som konsult, mentor, coach och rådgivare och är en uppskattad föreläsare inom akademi och näringsliv. Han har tidigare skrivit bland annat Varumärket inifrån och ut (utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2010).