Konsten att vara Konsult (e-bok) av Rolf Laurel
Lägg till önskelistan
Rolf Laurelli (författare)

Konsten att vara Konsult e-bok

125 kr
(0)
Perfekt som konsult Jag fick en dag en fråga från en kvinnlig konsult som nyligen hade startat sin egen konsultverksamhet. Hon frågade: ”Hur ska jag göra för att verkligen lyckas bli perfekt i rollen som konsult?” Det är en fråga som jag ville undvika att svara på, beroende på att det finns inget enkelt svar. Om jag exempelvis hade svarat ”Jag vet inte”, så skulle hon kanske tycka att jag inte är tillräckligt kunnig som konsult. Om jag i stället hade sagt ”Gör som jag”, så hade det kanske upp...
125 kr
Författare Rolf Laurelli (författare)
Förlag GML Förlag
Utgiven 9 april 2014
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789187247682
Perfekt som konsult Jag fick en dag en fråga från en kvinnlig konsult som nyligen hade startat sin egen konsultverksamhet. Hon frågade: ”Hur ska jag göra för att verkligen lyckas bli perfekt i rollen som konsult?” Det är en fråga som jag ville undvika att svara på, beroende på att det finns inget enkelt svar. Om jag exempelvis hade svarat ”Jag vet inte”, så skulle hon kanske tycka att jag inte är tillräckligt kunnig som konsult. Om jag i stället hade sagt ”Gör som jag”, så hade det kanske upplevts som en arrogant attityd. Det var det som gjorde att jag har gjort den här boken, som vill hjälpa dig i din viktiga uppgift. Ambitionen med den här boken är att dela med mig av erfarenheter från alla konsultuppdrag som jag och mina kollegor har haft förmånen att få genomföra. Rolf Laurelli är lärare i att göra affärer och en av Sveriges mest erfarna experter på försäljning. Rolf är affärspedagog och säljkonsult i Svenska Konsulthuset, samt ständig sekreterare i Svenska Säljakademin. Han är redaktör för Bonnier Ledarskapshandbok i Säljledning. Rolf har i åtta år varit förbundsordförande i Säljarnas Riksförbund och är författare till ett trettiotal böcker och många artiklar om försäljning. Med sin mångåriga erfarenhet har han gjort tusentals utbildningsinsatser i företag och organisationer. Målet för dessa uppdrag har alltid varit pedagogik, affärer och resultat.