
Lägg till önskelistan
Jul i krinolin (lättläst) e-bok
Pris
109 kr
Året är 1870 och det är juletid i Sverige. Lovisa Lind arbetar som karamellkokerska och sparar pengar för att resa till Amerika. Hon vill fly sina mörka minnen och börja ett nytt liv. Baron Valdemar von Drever ska ha en storslagen vinterbal på sitt gods Mollberga. Innan Lovisa reser ska hon göra konfekten till balen. Valdemar vill också fly från sitt förflutna. Han dras till Lovisa och hon till honom, fast kärleken verkar omöjlig.
Kaminerna är varma, pepparkakorna doftar och chokladen kokar....
E-Bok
109 kr
Pris
Ljudbok
75 kr
Pris
Förlag
Bokförlaget Hedvig
Utgiven
5 Oktober 2021
Längd
168 sidor
Genrer
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179712297
Året är 1870 och det är juletid i Sverige. Lovisa Lind arbetar som karamellkokerska och sparar pengar för att resa till Amerika. Hon vill fly sina mörka minnen och börja ett nytt liv. Baron Valdemar von Drever ska ha en storslagen vinterbal på sitt gods Mollberga. Innan Lovisa reser ska hon göra konfekten till balen. Valdemar vill också fly från sitt förflutna. Han dras till Lovisa och hon till honom, fast kärleken verkar omöjlig.
Kaminerna är varma, pepparkakorna doftar och chokladen kokar. Men husets korridorer är mörka och spöken viskar om sorg och hemligheter. Valdemar och Lovisa dras in i mysterier och förälskelse. Kan de någonsin få varandra?
Åsa Sandzén har bearbetat Amanda Hellbergs stämningsfulla Jul i krinolin till lättläst.