Lägg till önskelistan
Jerusalem. Del 2 (lättläst) : att längta hem e-bok
Pris
185 kr
De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. Flera i släkten Ingmarsson går med i en väckelserörelse. De utvandrar tillsammans med andra bondfamiljer till den heliga Jerusalem. De vill gå i Jesus fotspår och vänta på hans återkomst till jorden. På plats i Jerusalem lever de och arbetar i en amerikansk koloni som hjälper sjuka och fattiga. Det är härligt att vandra i samma stad som Jesus en gång har gjort. Till en början trivs de svenska bönderna med det nya livet.
M...
E-Bok
185 kr
Pris
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
26 Augusti 2020
Längd
152 sidor
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179710712
De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. Flera i släkten Ingmarsson går med i en väckelserörelse. De utvandrar tillsammans med andra bondfamiljer till den heliga Jerusalem. De vill gå i Jesus fotspår och vänta på hans återkomst till jorden. På plats i Jerusalem lever de och arbetar i en amerikansk koloni som hjälper sjuka och fattiga. Det är härligt att vandra i samma stad som Jesus en gång har gjort. Till en början trivs de svenska bönderna med det nya livet.
Men hemska händelser får många att undra om det var rätt att lämna Sverige. Det är svårt att leva med alla sjukdomar och andra faror i ett nytt land. Hur ska det gå för Ingmarssläkten? Vinner kärleken över ondskan? Vem får leva och vem får dö?
Jerusalem är ett av Selma Lagerlöfs mest omtalade verk och bygger på verkliga händelser. Nu på lättläst svenska i två delar. Det här är del 2.