Grafisk ordbok (e-bok) av Åke Hallberg
Lägg till önskelistan
Åke Hallberg (författare)

Grafisk ordbok e-bok

149 kr
(0)
Grafisk verksamhet finns i dag spridd inom näringslivets olika grenar. Inte bara tryckerier och reklambyråer, utan lika mycket marknadsförare, annonsörer, förlagsanställda och andra, som använder datorn för textframställning, bildbehandling och annat, möts dagligen av facktermer, utländska förkortningar och fackuttryck. Här har författaren samlat merparten av alla dessa fackord i en överskådlig ordbok med engelska översättningar av uppslagsorden. I slutet av boken finns även en engelsk-svensk...
149 kr
Författare Åke Hallberg (författare)
Förlag Natur & Kultur
Utgiven 6 februari 2002
Genrer Fackböcker, Media & Kommunikation, Språk & Ordböcker
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789127090415
Grafisk verksamhet finns i dag spridd inom näringslivets olika grenar. Inte bara tryckerier och reklambyråer, utan lika mycket marknadsförare, annonsörer, förlagsanställda och andra, som använder datorn för textframställning, bildbehandling och annat, möts dagligen av facktermer, utländska förkortningar och fackuttryck. Här har författaren samlat merparten av alla dessa fackord i en överskådlig ordbok med engelska översättningar av uppslagsorden. I slutet av boken finns även en engelsk-svensk hänvisningsordlista till bokens uppslagsord. Åke Hallberg är grafiker och författare till ett tiotal grafiska fackböcker, bl a klassikern Klart för tryck. Han tilldelades 1996 den grafiska industrins branschpris för att under trettio år författat och producerat aktuellt utbildningsmaterial för denna grupp.