Förortssnuten (lättläst) (e-bok) av Markus Lutt
Lägg till önskelistan
Markus Lutteman (författare), Hanif Azizi (författare)

Förortssnuten (lättläst) e-bok

Pris 185 kr
(0)
Hanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige. Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige. I tonåren lockas han av gemenskapen i Folkets Mujahedin och att återförenas med sin mamma. Han reser till Irak. Men något avgörande händer i Hanifs liv och han åker tillbaka till Sverige. Han utb...
E-Bok 185 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Markus Lutteman (författare), Hanif Azizi (författare), Miroslav Sokcic (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 30 November 2021
Längd 160 sidor
Genrer Biografier, Samhälle Och Politik, Biografier & Memoarer, Fackböcker
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179712884
Hanif Azizi växer upp på en militärbas i Irak. Hans liv präglas av föräldrarnas kamp i rebellrörelsen Folkets Mujahedin. När Hanif bara är nio år dör hans pappa i kriget och han flyr landet tillsammans med sin lillebror. Flykten tar honom till Sverige. Hanif har svårt att känna sig hemma i Sverige. I tonåren lockas han av gemenskapen i Folkets Mujahedin och att återförenas med sin mamma. Han reser till Irak. Men något avgörande händer i Hanifs liv och han åker tillbaka till Sverige. Han utbildar sig till polis och börjar arbeta i Rinkeby. I förorten får han se en sida av Sverige han inte trodde fanns. Förortssnuten är en verklighetsbaserad berättelse om flykt, utanförskap, radikalisering och livet i svenska förorter. Det är också en historia om vänskap, sammanhållning och en poliskår som kämpar mot brutalitet.