Den underjordiska järnvägen (lättläst) (e-bok)
Lägg till önskelistan
. (författare), Colson Whitehead (författare)

Den underjordiska järnvägen (lättläst) e-bok

Pris 185 kr
(0)
Cora lever ett svårt liv som slav på en bomullsplantage i amerikanska södern. Caesar, som också är slav, föreslår att de ska rymma tillsammans. Cora säger motvilligt ja. Nu börjar Coras kamp för att bli fri. Hon flyr från stat till stat via en underjordisk järnväg. Den onde slavjägaren Ridgeway är henne på spåren. Han vill krossa henne och järnvägen som gjort flykten möjlig. I verkligheten var den underjordiska järnvägen ett nätverk som skyddade och hjälpte slavar. I boken har den tagit f...
E-Bok 185 kr Pris Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare . (författare), Colson Whitehead (författare), Hanna Wallsten (översättare), Nina Leino PdeR (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 29 Januari 2021
Längd 184 sidor
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179710804
Cora lever ett svårt liv som slav på en bomullsplantage i amerikanska södern. Caesar, som också är slav, föreslår att de ska rymma tillsammans. Cora säger motvilligt ja. Nu börjar Coras kamp för att bli fri. Hon flyr från stat till stat via en underjordisk järnväg. Den onde slavjägaren Ridgeway är henne på spåren. Han vill krossa henne och järnvägen som gjort flykten möjlig. I verkligheten var den underjordiska järnvägen ett nätverk som skyddade och hjälpte slavar. I boken har den tagit formen av en riktig järnväg. Genom Coras resa mot friheten berättas slaveriets historia, men även Amerikas. Cora får möta mycket grymhet på vägen, men också godhet och stor mod. Hanna Wallsten har bearbetat boken till lättläst.