Co-creative selling (e-bok) av Jens Edgren
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Jens Edgren (författare)

Co-creative selling (Brainstation SalesExellence #5) e-bok

359 kr
(0)
Co-Creative Selling, ett nytt sätt för kunder och säljare att skapa affärer Co-Creative selling är en introduktion inte bara till lösningsförsäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur ”Ipad-generationen” kommunicerar, hur Burning Man rörelsen skapar tusentals motiverade människor och hur vi kan effektivisera sälj- och expertteam genom att fokusera på affärer som kan vinnas. Boken är laddad med tips, stories och erfarenheter som kan användas direkt. Säljprocessen är inte linjär l...
359 kr
Författare Jens Edgren (författare), Peter Nyborg (annat), Jan Dahlqvist (annat)
Utgiven 11 augusti 2017
Genrer Fackböcker, Ekonomi Och Ledarskap
Serie Brainstation SalesExellence
Del i serie 5
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789198377712
Co-Creative Selling, ett nytt sätt för kunder och säljare att skapa affärer Co-Creative selling är en introduktion inte bara till lösningsförsäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur ”Ipad-generationen” kommunicerar, hur Burning Man rörelsen skapar tusentals motiverade människor och hur vi kan effektivisera sälj- och expertteam genom att fokusera på affärer som kan vinnas. Boken är laddad med tips, stories och erfarenheter som kan användas direkt. Säljprocessen är inte linjär längre, kunderna gör många saker på egen hand i sin köpprocess. Säljare kan inte längre styra säljprocessen själva. Säljstegen kan ske ”huller om buller”. Att sociala nätverk som LinkedIn, Facebook och Twitter har påverkat hur vi gör affärer är knappast något nytt. Inte heller att en Googlesökning på ”affärssystem” ger hundratals relevanta träffar. Kundernas köpbeteende har ändrats: de hittar det de behöver på nätet och när de tar tid till att träffa säljare menade de allvar. De vill ha idéer, hjälp att utveckla sina organisationer. För att lyckas i ”internetåldern” måste säljare kunna behärska sociala nätverk, bygga sina smarta idéer på dem och kunna framföra sin ”executive story” på några minuter. Vissa säljtekniker är helt nya sätt att lotsa kunden igenom sin köpprocess, andra är klassiska Solution Selling metoder, använda av framgångsrika bolag som IBM i åratal. Det är kombinationen som är ny och utmanande.