Boo.com (e-bok) av Gunnar Lindstedt
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Läs smakprov
  • Visa inbäddningskod
Gunnar Lindstedt (författare)

Boo.com e-bok

Pris 89 kr
(0)
Det lät så bra, att kunna shoppa dygnet runt, trehundrasextiofem dagar om året utan att ens behöva gå ut. Internet skulle revolutionera vårt sätt att leva. De tre unga svenskarna Ernst Malmsten, Kajsa Leander och Patrik Hedelin skulle sälja kläder över nätet och nå hela världen. Medierna skapade bilden av boo.com som det hetaste e-handelsföretaget i Europa och investerare satsade miljardbelopp. Men bakom kulisserna pågick intriger och maktkamp mellan de tre grundarna där även investmentbank...
E-Bok 89 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Gunnar Lindstedt (författare), Ninni Oljemark (annat)
Utgiven 1 April 2011
Längd 219 sidor
Genrer Ekonomi Och Ledarskap, Samhälle Och Politik, Romaner, Fackböcker, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789143512229
Det lät så bra, att kunna shoppa dygnet runt, trehundrasextiofem dagar om året utan att ens behöva gå ut. Internet skulle revolutionera vårt sätt att leva. De tre unga svenskarna Ernst Malmsten, Kajsa Leander och Patrik Hedelin skulle sälja kläder över nätet och nå hela världen. Medierna skapade bilden av boo.com som det hetaste e-handelsföretaget i Europa och investerare satsade miljardbelopp. Men bakom kulisserna pågick intriger och maktkamp mellan de tre grundarna där även investmentbanker som J.P. Morgan och Goldman Sachs var inblandade. Bara några månader efter lanseringen gick boo.com i konkurs och fyrahundra anställda i London, New York, Stockholm och München avskedades. Journalisten Gunnar Lindstedt ger en unik och osminkad bild av penningslöseri och uppblåsta PR-kampanjer, en kritisk granskning av förra decenniets internethysteri där boo.com blev något av en symbol.