![Sandor slash Ida (lättläst) (ljudbok) av Sara K](https://do94b8augmkyt.cloudfront.net/thumbnail/1092035_75bbd6f943369dba38a2833c1ccf86b6feec2c33_280.jpg)
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Sandor slash Ida (lättläst) ljudbok
Pris
95 kr
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.
En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”
Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan v...
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
3 September 2019
Längd
2:09
Genrer
12-15 År, Barnböcker, Ungdomsböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789178254156
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.
En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”
Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan vara att stå upp för den man är, och väcker frågor om identitet, vänskap, tillit och kärlek.
Boken har rosats av kritiker. Den belönades med Augustpriset som bästa svenska barn- och ungdomsbok år 2001, och blev film 2005. Det här är den lättlästa versionen.
Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder.