Den underjordiska järnvägen (lättläst) (ljudbok) av Colson Whitehead
Gratis smakprov
Colson Whitehead

Den underjordiska järnvägen (lättläst) ljudbok

95 kr
Cora lever ett svårt liv som slav på en bomullsplantage i amerikanska södern. Caesar, som också är slav, föreslår att de ska rymma tillsammans. Cora säger motvilligt ja. Nu börjar Coras kamp för att bli fri. Hon flyr från stat till stat via en underjordisk järnväg. Den onde slavjägaren Ridgeway är henne på spåren. Han vill krossa henne och järnvägen som gjort flykten möjlig. I verkligheten var d…
Cora lever ett svårt liv som slav på en bomullsplantage i amerikanska södern. Caesar, som också är slav, föreslår att de ska rymma tillsammans. Cora säger motvilligt ja. Nu börjar Coras kamp för att bli fri. Hon flyr från stat till stat via en underjordisk järnväg. Den onde slavjägaren Ridgeway är henne på spåren. Han vill krossa henne och järnvägen som gjort flykten möjlig. I verkligheten var den underjordiska järnvägen ett nätverk som skyddade och hjälpte slavar. I boken har den tagit formen av en riktig järnväg. Genom Coras resa mot friheten berättas slaveriets historia, men även Amerikas. Cora får möta mycket grymhet på vägen, men också godhet och stor mod. Hanna Wallsten har bearbetat boken till lättläst.
Ljudbok 95 kr
Författare Colson Whitehead (författare)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 29.01.2021
Längd 3:16
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179711191

Cora lever ett svårt liv som slav på en bomullsplantage i amerikanska södern. Caesar, som också är slav, föreslår att de ska rymma tillsammans. Cora säger motvilligt ja. Nu börjar Coras kamp för att bli fri. Hon flyr från stat till stat via en underjordisk järnväg. Den onde slavjägaren Ridgeway är henne på spåren. Han vill krossa henne och järnvägen som gjort flykten möjlig. I verkligheten var den underjordiska järnvägen ett nätverk som skyddade och hjälpte slavar. I boken har den tagit formen av en riktig järnväg. Genom Coras resa mot friheten berättas slaveriets historia, men även Amerikas. Cora får möta mycket grymhet på vägen, men också godhet och stor mod. Hanna Wallsten har bearbetat boken till lättläst.

Inga recensioner än